Обяви за Работа, Онлайн CV и Автобиография - OKJOBS.bg

Как да напиша мотивационно писмо. Как да се подготвя за интервю. Как да намеря добре платена работа.

Прочетете статиите - и се запитайте - защо не ви учат на това още в училище?

10 ОК Стратегии за подбор на персонал

фев 082020

Привличането на най-добрите кандидати изисква комбинация от креативност и старание. С развитието си, технологиите правят по-лесно от всякога публикуването на вашите обяви за работа. Нужно е обаче и друго освен да се свържете с квалифицирани кандидати. Трябва да предизвикате в тях интерес към вашата компания и конкретната длъжност. Трябва наистина да се откроите от другите работодатели.

undefined


Предлагам ви няколко ОК стратегии за набиране на персонал. Те ще ви помогнат незабавно да привлечете вниманието на търсещите работа. Ще ви позволят да направите запомнящо се първо впечатление. С тях ще успеете да изпреварите конкуренцията и да наемете най-добрите кандидати във вашата компания.


Какво включва една стратегия за подбор на персонал?

Стратегията за подбор на персонал е план за действие. Той съдържа няколко етапа:

  • успешно идентифициране на група подходящи кандидати

  • установяване на контакт с тях
  • привличането им в "отбора" на вашата компания

    Следващите стъпки са основни отправни точки, които могат да ви помогнат да привлечете търсещите работа. Те варират от основни методи, като публикуване в сайт с обяви за работа, до по-усъвършенствани методологии, като създаване на реферална програма. За да привлечете квалифицирани кандидати, използвайте един или няколко от описаните по-долу елементи на стратегията във всяка стъпка от процеса на подбор на персонал.

 

1. Отнасяйте се към кандидатите като към клиенти, ОК?

undefined

Независимо дали става въпрос за първоначален контакт по телефона или за среща в офиса ви, първото впечатление на кандидатите за вашата компания е от решаващо значение. За вас е важно те да почувстват, че наистина искате да ги опознаете, точно както те искат да опознаят компанията ви и конкретната длъжност. Една от най-добрите техники за подбор на персонал е да се отнасяте към анкетираните по същия начин, по който се отнасяте и към клиентите си.

Вашето време е ценно, нали? Уважавайте времето и на другите. Независимо дали става въпрос за телефонно обаждане, видеоконференция или лична среща, винаги бъдете точни. Ако се наложи да закъснеете, уведомете кандидата навреме

Бъдете на разположение. Дайте на кандидата нужната информация, телефон, имейл. Ако не веднага, то със сигурност на някой етап от процеса на подбор ще възникнат въпроси - добре е да може да се свърже с вас.

2. Използвайте социалните медии, ОК?

undefined

Социалните медии са отличен инструмент за набиране на персонал. Търсенето на кандидати чрез социалните медии ви позволява да споделяте обяви за работа с цялата си мрежа и насърчава двупосочен разговор. Дори хората, до които обявата ви достига, да не се интересуват от конкретната длъжност, вероятно е те да познават някой, който е подходящ. Освен това, споделяйки снимки и видеоклипове от фирмени събития или ежедневния офис живот, вие давате на потенциалните кандидати поглед върху работната среда и културата във вашата компания.

3.Изградете програма за насочване на служители, ОК?

Много служители вече споделят свободните позиции за квалифицирани специалисти в социалните мрежи. Една добре развита програма за насочване на служители може да засили това поведение още повече. Осигурете стимули за реферали с бонуси и конкурси. Това допълнително ще мотивира вашите служителите да привлекат най-талантливите професионалисти, които познават именно във вашата компания.

4. Създайте убедителни длъжностни характеристики, ОК?

Целта ви е така да опишете уменията, които трябва да притежава успешния кандидат за това свободно работно място, че да привлечете вниманието на най-квалифицираните кадри.

Ето няколко съвета, които трябва да вземете предвид
Опишете ясно и точно бъдещата работа на кандидата. Това ще отсее голяма част от "просто разглеждащите обяви" и ще привлече заинтересовани и мотивирани канидати, търсещи работа.

Включете най-важното: основни отговорности, задължителни умения и такива, които носят предимство пред останалите кандидати.

Направете привлекателно описание на длъжността, мястото което заема в стуктурата на вашата компания.
Не прекалявайте с думите: между 700 и 2000 знака. Според направени проучвания кратките и фокусирани обяви имат до 30% предимство.

5. Използвайте платени обяви, за да се откроите, ОК?

Всеки ден се публикуват хиляди обяви за работа. С течение на времето вашата обява може да остане назад в списъка. Сигурният начин тя да се откроява е, ако е платена. Така вашата обява ще се появява на видно място.

6. Разгледайте резюметата, публикувани онлайн, ОК?

Всъщност онлайн има публикувани милиони автобиографии от търсещи работа в почти всяка сфера и населено място. Можете бързо да намерите подходящи кандидати, като въведете длъжност, умения и географска област. Можете да стесните резултатите по критерии като години опит, ниво на образование и други. Задължително създайте абонамент и получавайте ежедневни имейли с линк към нови автобиографии, които отговарят на критериите за позициите, които искате да попълните.

7. Помислете за минали кандидати, ОК?

Често измежду кандидатурите има няколко, които се открояват. По една или друга причина сте избрали друг кандидат. Можете отново да се обърнете към онези от тях, които са ви впечатлили тогава. Те вече са запознати с вашата компания. Междувременно са набрали нови умения и опит. Може би те са вашите бъдещи служители.

8. Направете кариерна страница на вашия фирмен уебсайт, ОК?

В съвременния информационен свят търсещите работа почти винаги проучват фирмата, в която кандидатстват. Те се интересуват от мнението на настоящи и бивши служители, от заплатите, обезщетенията и други. Направете така, че всичката тази информация да е обновена и досъпна в кариерната страница на вашия фирмен уебсайт.

Свържете се с нас за оферта

9. Посетете свързани с вашия бранш срещи, ОК?

Панаирите за работа могат да бъдат полезни за намирането на квалифицирани кандидати. Освен тях посетете специфични събития, които не са фокусирани към наемане на персонал. Те също са отлична възможност да се срещнете с мотивирани професионалисти, които са нетърпеливи да напредват в своята област. Например, ако търсите софтуерен инженер, намерете местна група или асоциация, фокусирана върху разработването на софтуер. Присъствайте на тяхна местна среща. Лесно ще забележите най-добрите професионалисти.

10. Включете настоящи служители в процеса на подбор и провеждане на интервю, ОК?

Оставете част от провеждането на интервюто на някой , който вече работи на същата или подобна позиция. Това може да се окаже печеливш ход. Този служител вече знае в детайли какви умения и опит са необходими за тази длъжност. Той лесно ще прецени дали кандидата ще се справи с конкретните изисвания. Освен това настоящите служители могат да дадат точно описание на ежедневните задачи и да помогнат на кандидатите да разберат по-добре какво могат да очакват, ако бъдат наети.

В заключение:

Бъдете упорити и мислете нестандартно - искате вашата компания да наеме най-добрите кандидати, а не конкуренцията, нали?


Опитайте да използвайте описаните стратегии за подбор на персонал. С тяхна помощ лесно ще откриете мотивирани и висококвалифицирани кандидати. Ще ги спечелите за идеята да станат част от вашия екип. Светът се развива.

Начина на търсене на работа и подбор на кандидати също се променя. Създайте профил на работодател при нас и бъдете сред първите, които използват новия подход и стратегии при подбора на персонал. 

Все още няма коментари.

Вашия Коментар:

Atom

Работодателите търсят квалифицирани кандидати с висока мотивация, а те от своя страна - надеждни работодатели. Тук ви помага OKjobs.bg